• All-in-one e-commerce
  • Volledig ontzorgd
  • Vaste prijs per maand
  • Binnen 2 maanden up & running
;
Bent u klaar voor een online verkooppiek?

Bent u klaar voor een online verkooppiek?

Neem contact op

Bent u klaar voor een online verkooppiek?

Het lijkt nu nog ver weg, maar over een week of 3 is de zomervakantie weer voorbij voor de meeste mensen in Nederland. De afgelopen jaren is opgevallen dat ook webshops het einde van de zomervakantie merken doordat zij een piek in de verkopen zien. Nu deze piek er nog niet is, is het een goed moment om u af te vragen of u helemaal klaar bent voor een dergelijke piek. Want een webshop die bepaalde drukte niet op kan vangen, verliest omzet.

 

Zorg dat u goed vindbaar bent

Als consumenten op zoek gaan, gebruiken ze vaak een zoekmachine zoals Google of ze komen via een verwijzing op uw site. Het is dus belangrijk dat u dus goed vindbaar bent.

 

Zorg ervoor dat u de juiste zoektermen verwerkt op de pagina van uw webshop. Verkoopt u ‘ schoenen’? Zorg er dan voor dat deze zoekterm maximaal 3% van uw teksten bevat en de tekst ook nog goed leesbaar blijft.

 

Richt daarnaast een campagne in op Google Ads om gevonden te worden op de juiste termen die uw potentiële klant intypt in Google. Let hierbij op specifieke woorden, combinatie van woorden en lange vragen die online worden gesteld. Zeker dat laatste, long tail, wordt steeds vaker gedaan in online zoekopdrachten. Bijvoorbeeld: ‘waar kan ik nieuwe schoenen vinden’ in plaats van ‘schoenen nieuw’.

 

Voorkom een trage webshop

Het is erg jammer als u heel goed gevonden wordt door (potentiële) klanten, maar doordat de aantrekkingskracht zo groot is, uw site plat ligt of traag wordt. Een trage, niet werkende site is een ongelofelijke conversiekiller. Consumenten zijn gewend dat webshops snel reageren en haken af als dat niet zo is.

 

Test uw webpagina’s

Het kan voor u hartstikke duidelijk zijn waar mensen op moeten klikken om een aankoop te doen, maar ziet u dit ook terug in uw data? Anders gezegd, zijn uw call to actions opvallend op de juiste manier. Test ook eens of een knop met een andere kleur of andere positie wellicht tot meer conversie leidt. Doe eens een test met een andere indeling van de productpagina of doorloop het aankoopproces.

 

Voorkom teleurstelling

Als er een piek ontstaat in online bestellingen is het van groot belang dat uw voorraad op orde is en dat deze klopt met uw online voorraad. Het is voor klanten een grote teleurstelling als een product online ‘op voorraad’ is, maar het later helaas niet zo blijkt te zijn. Dus zorg voor een goede koppeling van de fysieke voorraad en online voorraad.

 

Sta klaar om meer bezoekers te helpen

Meer bezoekers en bestellingen betekent ook meer vragen en communicatie. Weet uw team goed waar alle informatie te vinden is, zijn zij in staat om zelfstandig vragen te beantwoorden en klanten snel te helpen?

 

Praat eens met onze experts

Wilt u schakelen met één van onze experts? Geen probleem! Wij zijn dagelijks bezig met het optimaliseren van webshops op technisch- en marketingvlak. Wilt u weten hoe u uw site kunt verbeteren en de conversies kunt verhogen? Dat kan met CaaS. Met Commerce as a Service heeft u een abonnement op uw e-commerce omgeving en dus alles wat u nodig hebt als online ondernemer.

 

De voordelen van CaaS op een rij:

  • Een volledig e-commerce kanaal, voorzien van de laatste features
  • Veilig online bestellen, betalen en laten bezorgen
  • Een schaalbaar platform, zodat u rustig door kunt groeien
  • Een vast bedrag per maand, geen hoge instap tarieven
  • Uw e-commerce omgeving op maat, u kunt zelf het design aanpassen
  • Technische ondersteuning van onze developers
  • Doorontwikkeling van het platform en uw e-commerce omgeving door Dynamic Web en onze developers
  • Ondersteuning van de online marketeers van JEROME
  • Aantoonbare resultaten

 

Naar boven
Cookies bij CaaS

Wij gebruiken cookies om u de allerbeste ervaring te bieden op onze website.