• All-in-one e-commerce
  • Volledig ontzorgd
  • Vaste prijs per maand
  • Binnen 2 maanden up & running

Afgelopen week stond er een artikel op Emerce: ‘Babyboomers slaan gat in de winkelstraat.’ Uit onderzoek blijkt dat steeds meer mensen online gaan kopen, ook groepen waar we deze trend eerder niet zagen. Natuurlijk, we hebben een enorme piek gezien tijdens de coronacrisis, grotendeels noodgedwongen. Maar ook na de crisis kunnen webshops veel meer bezoekers verwachten. Dit komt deels dus doordat er een verschuiving heeft plaatsgevonden onder de ‘babyboomers’. Hiermee bedoelt Emerce de generatie die nu tussen de 50 en 80 jaar oud is. Het is een doelgroep die normaal gesproken liever in fysieke winkels koopt, maar tijdens de coronacrisis ook online is gaan shoppen. Ze zijn daarmee een drempel overgegaan en de verwachting is dat ze nog wel even online blijven shoppen. De babyboomgeneratie vormt zo’n 14% van de Nederlandse samenleving. Dat is aanzienlijk. Deze groep bereiken biedt voor veel ondernemers een grote kans.

 

Pak jij deze kans al?

 

 

Wat kun je doen om babyboomers maximaal te faciliteren?

Duidelijke call to actions

De babyboomers zijn niet altijd opgegroeid in een online wereld. Veel mensen in deze generatie zijn gewend om in fysieke winkels hun aankopen te doen en hebben over het algemeen minder ervaring met online webshops. De eerste en meest belangrijke stap die je dus kunt nemen, is je website zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Ga eens naar je eigen website en stel jezelf de volgende vragen:

 

  • Is in één keer duidelijk wat we verkopen?
  • Is de catalogus of ons aanbod eenvoudig te bekijken?
  • Is duidelijk hoe je kunt bestellen?
  • Komt mijn website betrouwbaar over?

 

Bovenstaande kun je grotendeels terugbrengen naar duidelijke call to actions. Buttons die een gebruiker op overzichtelijk en eenvoudige wijze over de website navigeren.

 

 

Eenvoudig bestellen, betalen en bezorgen

Een overzichtelijke website is stap 1, maar om echt conversie uit je website te halen moet je er ook voor zorgen dat het hele proces van bestellen, betalen en bezorgen, zo eenvoudig mogelijk is. Kunnen bezoekers op diverse manieren betalen? Kunnen ze zelf kiezen waar en wanneer ze een bestelling laten bezorgen? En kun je ze bijvoorbeeld een herinnering sturen wanneer ze je webshop verlaten, zonder het aankoopproces af te ronden? Het zijn een aantal belangrijke vragen voor online ondernemers.

 

 

Commerce as a Service

Scoort jouw webshop op bovenstaande niet goed? Wil je je webshop optimaliseren, maar weet je niet waar je moet beginnen? Dan is CAAS de oplossing. Met ons abonnement op jouw online onderneming ben je up and running, tegen een vast maandelijks tarief. Commerce as a Service is een all-in-one abonnement voor online ondernemers. En het goede nieuws is dat je niet alleen een volledige website krijgt, maar ook gebruik kan maken van de expertise van onze digital marketeers. Twijfel je dus over de call to actions op je website? Dan denken zij graag met je mee. Op die manier is jouw webshop binnen de kortste keren ook helemaal babyboom-proof. Is dit iets voor jou? Bekijk hier het volledig aanbod.

De voordelen van CaaS op een rij:

  • Een volledig e-commerce kanaal, voorzien van de laatste features 
  • Veilig online bestellen, betalen en laten bezorgen 
  • Een schaalbaar platform, zodat u rustig door kunt groeien 
  • Een vast bedrag per maand, geen hoge instap tarieven 
  • Uw e-commerce omgeving op maat, u kunt zelf het design aanpassen
  • Technische ondersteuning van onze developers 
  • Doorontwikkeling van het platform en uw e-commerce omgeving door Dynamic Web en onze developers
  • Ondersteuning van de online marketeers van Jerome 
  • Aantoonbare resultaten:  Worldemp & Ongediertewinkel.nl

Trek in CAAS?

Naar boven
Cookies bij CaaS

Wij gebruiken cookies om u de allerbeste ervaring te bieden op onze website.