Bent u een online ondernemer en wilt u graag doorgroeien? Dat kan natuurlijk, maar dat vraagt wel om een goede basis. In de praktijk zien we vaak dat een ondernemer, of de directeur van een bedrijf, de spin in het web is. Hij of zij kan amper gemist worden en veel sales- of marketingactiviteiten zijn afhankelijk van de directeur. Wanneer een bedrijf op deze manier is ingericht en verder groeit, kunnen er fouten insluipen. Bijvoorbeeld door een te hoge werkdruk of door onoverzichtelijke processen. Gelukkig kunt u dit voorkomen door processen te automatiseren en al in een vroeg stadium voor een goed platform te kiezen.
Een e-commerce omgeving is hiervoor een prachtige tool. Het gehele proces van leadgeneratie, voorraadbeheer, bezorgen tot aan rapportage en het afvangen van klantvragen is gemakkelijk te optimaliseren door de nieuwste technieken in te zetten.
Er zijn een aantal onderdelen die wij veel gebruiken en graag verder toelichten.
Chatfunctie voor het opvangen van vragen
Uit diverse onderzoeken blijkt dat steeds meer organisaties met succes chatbots inzetten. Dit is voor bezoekers van uw website een laagdrempelige manier om vragen te stellen en contact met u op te nemen. U kunt bijvoorbeeld eenvoudig deze chatbots doorzetten naar uw mobiele telefoon, waardoor u kunt chatten met potentiële klanten. Daarnaast zijn chatbots ook heel geschikt om op geautomatiseerde wijze veelgestelde vragen in te verwerken. Op die manier slaat u twee vliegen in één klap. U bent goed bereikbaar en kunt daarnaast ook eenvoudig en snel de meestgestelde vragen beantwoorden.
Productinformatie eenvoudig aanvullen
Met een goed e-commerce platform, zoals Dynamicweb, kunt u op eenvoudige wijze al uw producten in uw webshop plaatsen en tegelijkertijd uw voorraad bijhouden. U kunt producten toevoegen, wijzigen, campagnes (bijvoorbeeld kortingen) inplannen, foto’s toevoegen en uw voorraad bijhouden. Op die manier weten bezoekers van uw website, altijd wat ze kunnen verwachten.
Wilt u gebruik maken van affiliate marketing? Geen probleem. Wij bieden een abonnement op uw e commerce omgeving aan, Commerce as a Service, naast het platform kunt u hiermee ook terugvallen op ons team met digital marketeers. Zij kunnen u adviseren en ondersteunen bij deze manier van verkopen.
Automatiseren van bestellen, betalen en bezorgen
Met alleen een mooie catalogus bent u er nog niet. Het gehele proces, van het online winkelwagentje tot aan de bezorging bij uw klanten, moet goed geregeld zijn. Daarom werken wij graag samen met toonaangevende partners zoals PostNL en zorgen wij ervoor dat betalen en gegevensverwerking veilig en AVG-proof plaatsvindt. Met ons platform hoeft u geen gebruik te maken van plugins of extra tools om het proces van bestellen, betalen en bezorgen in te richten. Dit zit er allemaal bij in, waardoor het veilig, efficiënt en bijna volledig geautomatiseerd is.
Schaalbaarheid van uw assortiment
Wanneer u gebruik maakt van een tool zoals Dynamicweb, kunt u terugvallen op jarenlange expertise. Wij kunnen bewezen capaciteit leveren, ook in uitzonderlijk gevallen. Daarnaast hebben wij een technisch team die ingezet wordt voor de meest complexe e-commerce omgevingen. Daarmee bent u gegarandeerd van een team en platform dat altijd up-to-date is.
All-in-one oplossing met CaaS
Klinkt bovenstaande ingewikkeld of tijdrovend? Met Commerce as a Service krijgt u het allemaal, voor een vast bedrag per maand. U kunt bij ons kiezen uit drie verschillende abonnementen, waarmee u een volledige e-commerce omgeving heeft inclusief technische ondersteuning en advies van onze digital marketeers.
Op die manier kunt u meer tijd en aandacht besteden aan uw core business en regelen wij de rest. Wilt u ook uw overheadkosten verlagen met CaaS? Dat kan, plan hier geheel vrijblijvend een kennismakingsgesprek in.