• All-in-one e-commerce
  • Volledig ontzorgd
  • Vaste prijs per maand
  • Binnen 2 maanden up & running
;
Vier tips voor een converterende e-commerce omgeving

Vier tips voor een converterende e-commerce omgeving

Neem contact op

Veel ondernemers dromen van het volgende scenario: ze ontwikkelen een website of e-commerce omgeving, plaatsen een bericht op social media met een prachtig aanbod. De klant klikt erop, komt op de website terecht en schaft het product aan. Klinkt goed toch? Helaas werkt het in de praktijk niet altijd op deze manier.

 

Steeds meer (potentiële) klanten doen uitgebreid onderzoek voordat ze een nieuw product aanschaffen. Het online aanbod is groot en een goedkoper product in het buitenland aanschaffen is eenvoudiger dan ooit. Veel klanten nemen dus langer de tijd om de markt en aanbieders goed te onderzoeken.

 

Hoe kunt u ervoor zorgen dat uw website/webshop er tussenuit springt? En hoe vergroot u de kans op een online aanschaf? Dat doet u door goed naar de volgende punten te kijken.

 

Schrijf duidelijke customer cases uit

Een manier om goed uw meerwaarde te laten zien, is door customer cases uit te schrijven. In een case start u met het probleem, vervolgens legt u uit hoe u dit heeft opgelost en wat het resultaat is. Een case is een kans om aan potentiële klanten te laten zien waarom uw werkwijze uniek is en welke resultaten ze kunnen verwachten. Wanneer u dit kunt combineren met goed beeldmateriaal en een quote van een tevreden opdrachtgever, is de kans nog groter dat u een twijfelende koper over de streep trekt.

 

Afbeeldingen combineren met tekst

Er zijn maar weinig mensen die flinke stukken tekst willen lezen op een mobiel of desktop. Wilt u klanten zo lang mogelijk op uw website houden, zorg dan voor goede foto’s en video’s. Door beeld met korte, maar krachtige, stukken tekst te combineren is uw website overzichtelijker, de tekst makkelijker te lezen en blijft de boodschap beter plakken.

 

Eenvoudig betalen en bezorgen

Heeft u de potentiële klant overtuigd van uw aanbod, dan is de volgende stap het betalen en (laten) bezorgen. Zorg dat dit zo eenvoudig mogelijk is en dat het vooral ook betrouwbaar is. Wanneer een klant in deze fase gaat twijfelen en uw website verlaat zonder dit proces af te ronden, is de kans klein dat hij of zij terugkomt om dit alsnog te doen.

 

Call to actions

Stel dat alle informatie goed op uw website staat en u dit combineert met mooi beeldmateriaal, wat is dan de volgende stap? Dat zijn de call to actions. Een call to action is eigenlijk een oproep aan de bezoeker om iets te doen. Bijvoorbeeld om iets te kopen, maar dit kan ook de oproep zijn om een e-mailadres achter te laten of een poll in te vullen. Wanneer u de call to actions goed op uw website heeft staan, kan dit veel waardevolle informatie opleveren.

 

Commerce as a Service

Wilt u een website die goed converteert, waarop het hele proces van bestellen, betalen en bezorgen is geregeld? En wilt u regelmatig met een professional kunnen overleggen over de juiste call to actions? Dat kan met CaaS. Met Commerce as a Service heeft u een abonnement op uw e-commerce omgeving en dus alles wat u nodig hebt als online ondernemer.

 

De voordelen van CaaS op een rij:

  • Een volledig e-commerce kanaal, voorzien van de laatste features
  • Veilig online bestellen, betalen en laten bezorgen
  • Een schaalbaar platform, zodat u rustig door kunt groeien
  • Een vast bedrag per maand, geen hoge instap tarieven
  • Uw e-commerce omgeving op maat, u kunt zelf het design aanpassen
  • Technische ondersteuning van onze developers
  • Doorontwikkeling van het platform en uw e-commerce omgeving door Dynamic Web en onze developers
  • Ondersteuning van de online marketeers van JEROME
  • Aantoonbare resultaten

 

Meer over CaaS
Naar boven